Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CCC växlingsbar grafik slutat fungera


fsk2

Rekommendera Poster

hej

 

jag har HP Pavilion g7-2150so win7 64bit med intel hd 4000 och radeon hd 7670m

 

CCC / växlingsbar grafik har slutat fungera sedan jag försökt uppdatera grafikkorten, förstår nu att det inte går? Har försökt installera om radeon drivrutin och CCC via HP, AMD, Windows "tidigare drivrutin", fungerar ännu inte står nu "Det går inte att starta CCC Det finns för närvarande inte några inställningar som går att konfigurera med AMD CCC".

 

Jag vill inte göra systemåterställning eller liknande det enda jag inte provat som jag vet är Driver Sweeper men har läst att det inte fungerat för andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plaincollar

Hej

Tyvärr ligger min HP på operationsbordet i Dr Cecilias händer så jag inte ge dig några detaler men på HP's "suppotsidor" finns en mängd foruminlägg varav några med flera hundra trådar. Just den grafikkortsserien har HP micklat med själva och AMD ställer sig utanför. Prova att hitta tråd som handlar om ditt problem. Har du tur har några användare hittat lösningen eller så har även några blinda höns hittat några korn (läs HP). Personligen fick jag efter ett år en ny modernare burk med Nvidiakort eftersom AMDkortet var värdelöst och jag hänvisade till Produktansvarlagen. Ska se senare om jag kan länka dig till en tråd som löst ditt problem om ingen annan här redan löst det åt dig.

 

Hälsningar Plaincollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du försökt med att avinstallera alla grafikdrivrutiner och -program för att efter en omstart av datorn installera drivrutinen från HP:s webbsida för din datormodell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...