Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför försvinner inte markören? - även tidigare windows


Sture888

Rekommendera Poster

Är det någon som undrar varför markören inte försvinner när man valt i musinställningen att den ska försvinna under skrivandet?

 

muspekare.jpg

 

Hur får man den att funka? Oavsett om det är markör eller pekare så försvinner den inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv rutan ibockad, men har inte funderat på, om funktionen för övrigt.

 

En bugg kanske? Vet inte.

 

Men för att svara på din fråga ändå, någon skillnad om du avbockar den och bockar i igen?

Kan också vara något med grafikkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv rutan ibockad, men har inte funderat på, om funktionen för övrigt.

 

En bugg kanske? Vet inte.

 

Men för att svara på din fråga ändå, någon skillnad om du avbockar den och bockar i igen?

Kan också vara något med grafikkortet.

 

Det är väl självklart att folk borde störa sig, texten hamnar mitt i markören och ständigt måste flytta den.

 

Lika irriterat som en fluga i ögat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget som är självklart, mig stör det inte, även om "felet" finns här också.

Som jag skrev, har aldrig funderat på det, är markören på fel ställe, så flyttar jag på den bara.

 

Har ändå försökt hitta lösning på det, många verkar drabbade, en del anser det kan bero på vilken typ av grafikkort man har, andra löser det med tredjepartsprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget som är självklart, mig stör det inte, även om "felet" finns här också.

Som jag skrev, har aldrig funderat på det, är markören på fel ställe, så flyttar jag på den bara.

 

Har ändå försökt hitta lösning på det, många verkar drabbade, en del anser det kan bero på vilken typ av grafikkort man har, andra löser det med tredjepartsprogram.

 

Hur får du ihop det resonemanget att det beror på grafikkortet, det har heller inte funkat på andra datorer. Vilken sammanträffande jag lyckats köpt samma grafikkort med samma bugg. Men det kan inte stämma när det är olika grafikkort i mina datorer.

 

Hur kan en markör vara så stort problem att döljas, men funktionen att startfältet döljs är inga problem för grafikkortet.

 

Ingen på Microsoft har reagerat på det eller har alla anställda otursamt kompatibla grafikkort? Hemma kör dom Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du trådlös mus? På den dator jag har trådlös mus så dyker muspekaren upp titt som tätt när jag ser film i olika film-program.

 

Jag har bestämt mig för att det antagligen är någon liten störning via luften som mottagaren tolkar som att den kanske skulle flytta muspekaren eller liknande. Och då dyker pekaren upp igen.

 

Det är kanske något liknande på g här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tillägg. Jag testade precis på min jobb-laptop. Det fungerar i Word och Notepad men inte i Visual Studio eller Crome.

 

Så det beror nog på vilket program du skriver i. Utvecklaren måste antagligen implementera en funktion i sitt program som berättar för Windows att man skriver på t-bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tillägg. Jag testade precis på min jobb-laptop. Det fungerar i Word och Notepad men inte i Visual Studio eller Crome.

 

Så det beror nog på vilket program du skriver i. Utvecklaren måste antagligen implementera en funktion i sitt program som berättar för Windows att man skriver på t-bordet.

 

Eftersom funktionen är placerad bland grundläggande egenskaper så lurar det folk att tro att det gäller allting. Men övriga funktioner gäller allt.

 

Varför satte inte Microsoft att förvald hastighet på muspekaren gäller bara i Word? Att det är lägre DPI i övriga program men inte Microsofts egna,, vilket betyder att du måste ha en Mac för att rita fullständigt i Photoshop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...