Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avsluta konto i eforum!


Gäst Qe2

Rekommendera Poster

Hej.

Hur gör jag för att avsluta mitt konto i eforum? 

Det finns ju ingen uppenbar funktion där jag redigera så att jag kan avsluta mitt konto här.

Vill ingalunda ha ett konto i ett forum där det helt uppenbarligen figurerar en hackare. Märkligt för övrigt att vederbörande går till torgs med det.

//eforum.idg.se/topic/347340-s%C3%A4kerhetsbrister-i-eforum-kan-vara-mycket-allvarligt/?do=findComment&comment=1643868

 

Så, jag vill avsluta mitt konto här i eforum, hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du måste vända dig till vår administratör genom att skicka honom ett meddelande: //eforum.idg.se/user/66206-andreas-thors/

 

Hackare kan man ju vara på olika sätt, man brukar skilja på white hat och black hat: https://en.wikipedia.org/wiki/White_hat_%28computer_security%29

Jag skulle tro att de flesta webbutvecklare och liknande har kunskap för att hacka en webbplats också, sen är det ju bara frågan om på vilket sätt de utnyttjar det, för att förbättra säkerheten eller ställa till problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du måste vända dig till vår administratör genom att skicka honom ett meddelande: //eforum.idg.se/user/66206-andreas-thors/

 

Hackare kan man ju vara på olika sätt, man brukar skilja på white hat och black hat: https://en.wikipedia.org/wiki/White_hat_%28computer_security%29

Jag skulle tro att de flesta webbutvecklare och liknande har kunskap för att hacka en webbplats också, sen är det ju bara frågan om på vilket sätt de utnyttjar det, för att förbättra säkerheten eller ställa till problem.

Hej.

 

Tack för informationen.

 

Men, jag vill samtidigt uppmärksamma er på följande tråd där det tydligt visar att det är en sk cyberkriminell, då vederbörande uppenbart vet att kapa och utnyttja en annans router för eget nöjes skull.

 

//eforum.idg.se/topic/347268-f%C3%A5-routern-kapad/?hl=%2Bkapa+%2Brouter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Tack för informationen.

 

Men, jag vill samtidigt uppmärksamma er på följande tråd där det tydligt visar att det är en sk cyberkriminell, då vederbörande uppenbart vet att kapa och utnyttja en annans router för eget nöjes skull.

 

//eforum.idg.se/topic/347268-f%C3%A5-routern-kapad/?hl=%2Bkapa+%2Brouter

 

Scrolla nedåt i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tycker jag det är synd att du lämnar forumet.

 

Att det figurerar sk."hackare" är ju att de kan upptäcka fel och meddela de som är ovetandes om buggar och fel lite varstans i programkoden m.m.

 

Om de inte finns så får du ju inte reda på "problemen"

 

Och de som är oärliga lägger ju inte upp infon bara sådär utan hjälper till så att säga.

 

Du skriver.

 

"Tackar så oerhört mycket för denna för mig mycket värdefulla information och lärdom.

Detta Forum må vara det bästa existerande Forum som finns och definitivt mycket bättre än olika support att höra av sig till. När man är en novis som jag är detta oerhört bra att få just ovärderlig information och ta lärdom av denna information.

Tack!!!"

 

Du motsäger dig själv lite här när du vill lämna detta eminenta forum som hjälpt många med mindre och större problem tycker jag, men det är ditt val och det tycker jag är synd.

 

Men du kan ju fortfarande läsa trådarna men inte bli hjälpt om du själv stöter på patrull.

 

Jag hoppas du blir kvar och tar detta med ro om "hackare" som talar om felen i programkoden/forumet.

 

Ha en trevlig helg och första advent snart. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du måste vända dig till vår administratör genom att skicka honom ett meddelande: //eforum.idg.se/user/66206-andreas-thors/

 

Hackare kan man ju vara på olika sätt, man brukar skilja på white hat och black hat: https://en.wikipedia.org/wiki/White_hat_%28computer_security%29

Jag skulle tro att de flesta webbutvecklare och liknande har kunskap för att hacka en webbplats också, sen är det ju bara frågan om på vilket sätt de utnyttjar det, för att förbättra säkerheten eller ställa till problem.

Cecilia;

När jag nu vänt mig till Andreas Thors och meddelat att jag skall avsluta kontot, får jag då bekräftelse om detta via e-post från honom, eller hur går den processen till efter avslutat konto?

(Än är jag tydligen kvar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning om hur Andreas sköter det, men han lär ju inte göra något under helgen i alla fall. Sedan händer det ju att han är bortrest och då blir inget gjort innan han är tillbaka.

 

Att en person får fortsätta vara medlem i forumet betyder inte nödvändigtvis att vi tycker att det personen gör är bra, men vi kan inte agera poliser när det gäller okända personer där vi inte ens har något bevis för att det som skrivs är sant. Det finns t ex de som gärna vill skryta och påstår att de klarar av mer än de gör. Men vi hade en gång en som var ute efter att förstöra Eforum och den personen åkte ut illa kvickt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...