Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Chrome stängdes inte av på rätt sätt/dubbla fönster


kiwi01

Rekommendera Poster

Skaffade en ny Windows 8.1-dator i juli men råkar ut för ett konstigt fenomen med Google Chrome som i juli inte uppträdde alls, i augusti då och då och i september i stort sett varannan gång, och det är följande: När jag efter att startat datorn enkelklickat på Chrome-symbolen så får jag meddelande "Google Chrome stängdes inte av på rätt sätt" åtföljt av frågan "Vill du återställa...?"

I början öppnades bara detta fönster men numera öppnas dubbla fönster, fönstret med meddelandet ligger bakom och rent framför.

Jag har aldrig stängt av webbläsaren på annat sätt än att klicka i krysset till höger och numera kollar jag alltid i aktivitetsfältet att fönstret är stängt innan jag stänger av datorn.

När jag hade min gamla XP hände detta endast om webbsidan frös och jag blev tvungen att stänga av med strömknappen.

 

Det börjar bli mycket irriterande då det kan hända flera gånger samma dag.

 

Dessutom öppnas ofta ett tredje fönster som saknar webbadress, i detta fönster förklaras alltid något engelskt uttryck. Vad är detta? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du stänger datorn utan att stänga ner Chrome? Jag stänger själv aldrig ner webbläsaren när jag stänger datorn. Har den inställd så att den startar med samma flikar som när datorn stängdes.

 

 

Dessutom öppnas ofta ett tredje fönster som saknar webbadress, i detta fönster förklaras alltid något engelskt uttryck. Vad är detta? 

Det är inte så lätt att veta om du inte beskriver mer ingående vad som hänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag ska följa ditt förslag några gånger så får jag se om det hjälper. Själv har jag alltid trott att man ska stänga alla fönster.

 

 När det gäller din andra kommentar så har jag inte så mycket mer att säga, allt som händer är  ju är att ett fönster med lite text  öppnas. Försökte skicka med en bild men den följde inte med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat att stänga av datorn utan att stänga Chrome men det hjälpte inte.

 

Har återställt inställningarna i Chrome, får se om det hjälper. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att återställa inställningarna i Chrome löste inte problemet. Återstår att prova avinstallera chrome och installera  på nytt. Kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tror att jag äntligen har kommit på hur jag ska undvika att Chrome öppnas med dubbla fönster varav det ena med felmeddelande. 

Om jag sätter på datorn, klickar fram skrivbordet och sedan omgående klickar på Chromeikonen, öppnas dubbla fönster.

Om jag däremot väntar med att öppna Chrome tills den lilla blå ringen har snurrat färdigt - den stannar några gånger för att åter starta, så man får ha lite tålamod, (kanske håller Windows på att öppna appar/program?) - så öppnas Chrome på ett korrekt sätt. 

Har testat det ett antal gånger nu och det tycks fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går in i "Inställningar" och Vid start väljer "Öppna en särskild sida eller en grupp med sidor.".

 

Finns det mer än en sida där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...