Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud till TV via HDMI på GTX 295


adde34

Rekommendera Poster

Hej
Har bytt grafikkortet från Zotac GTX 550 Ti till GTX 295 och får ingen ljud till TV via HDMI kabel. Har testat både HDMI utgången och DVI adaptern utan att lyckas.
Har senaste uppdateringarna till grafikkortet.
Någon som vet hur jag fixxar detta. Tacksam på förhand
http://www.trustedreviews.com/nVidia...onent_photos_4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligtvis får man inte ljud från grafikkortet, utan måste ansluta separat ljudkabel från datorn (moderkortet eller ljudkort)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inga problem med Zotac GTX 550 Ti. Den här grafiken måste man tydligen ha extra kabel för att det ska funka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått kabel men hur kopplar jag till den. Finns det någon video där man ser hur man gör. Googlat men hittar inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skall leta efter kontakten på grafikkortet som passar till kontakten med två hål/stift på kabeln .Den andra änden skall sättas på en kontakt märkt SPDIF på moderkortet. Bör framgå av manualen till moderkortet. :Vilket ?  Tror att den skall polas rätt.

 

Datorn avstängd och sladd urdragen när kabeln kopplas.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kabeln är rätt polad d.v.s ground  till  ground  och spdif till spdif   5v stiftet på moderkortets kontakt  oanslutet?

 

HDMI ljud aktiverad?  Högerklick högtalare---Uppspelningsenheter..Du får pröva olika inställningar för HDMI ljud

 

Vad heter moderkortet?

 

Drivrutiner för i första hand ljud och grafik  uppdaterade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelkollat nu och allt är rätt kopplat. Går inte att koppla fel.

Provat alla 3 uppspelningsenheter och bara högtalarna till dator fungerar.

Alla drivrutiner uppdaterade

Modekort Asus p7p55d

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spdif kontakten nedre kanten på moderkortet går inte den att koppla fel.Ser ut att ha tre stift 5V   spdif   ground   5V skall ej användas.. Sladden du köpte hade väl bara två hylsor?

post-57552-0-19202400-1411783121.jpg

 

Skärmklipp av uppspelningsenheter med HDMI aktiverat vald som standardenhet  vore bra att se.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte ta lite bilder senare hur jag kopplat och lägga ut här men hur gör jag det ?

Tackar Larsas för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då förstår jag att kabeln bara kan monteras på ett sätt och kontakten till moderkortet är kopplad rätt.Det är säkert rätt men om kontakten på grafikkortet är märkt så kan man ju kolla att det inte är omkastat d.v-s SPDIF sladden är ansluten till densamma på grafikkortet.

 

Bilden av uppspelningsenheter är oläslig. Ett skärmklipp av enbart panelen bifogad med alternativet Använd fullständig editor

blir bra.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar alltså skärmklippverktyget för bilden. Sedan använd fullständig editor och bifoga denna fil.använd Crome'

 

Kanske någon vet:

Kan det vara så att kontakten på moderkortet ej kan mata ett grafikkort,funktionen nämns ju ej i manualen och det finns moderkort som har en ytterligare SPDIFkontakt med enbart två stift(5V saknas) som anges avsedd för att mata grafikkort. 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag inte faktiskt. Har googlat nu i några dagar både på mitt modekort och grafikkort men hittar inte riktiga svar. Vet inte vad det kan vara för fel. Hur som helst har jag ringt till Net2World för kabeln de visade på sin hemsida stämmer inte på den jag fått. De lovade skicka en ny. Ska testa nya kabeln nästa vecka så hör jag av mig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...