Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur skriver man ut .pdf i Windows 8?


Lighthouse

Rekommendera Poster

Har aldrig med om så onödigt invecklat OS!

 

Som frågan lyder ; Har .pdf som behöver skrivas ut med ingenstans är det som i Windows 7 där alternativet print finns/kan högerklickas/hittas i Adobe Reader. Inte heller finns det i Windows egna program.

 

Hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Har du senaste Adobe Reader XI (11.0) installerat?

http://get.adobe.com/se/reader/

Bocka först ur McAfee Security Scan - det vill du inte ha installerat.

 

I Adobe Reader så är det bara att klicka på Print eller Skriv ut om du har en skrivare installerad i Windows 8

Arkiv > Skriv ut

Hittar du inte menyraden så kanske denna är dold. Tryck F9 för visa/dölja denna.

 

[Edit] Eller menar du att skapa ett pdf-dokumet från en fil via utskriftsmenyn?

Ja då behöver du ha en pdf-skrivare installerad.

Eller med senaste Adobe Reader kan man faktisk skapa en pdf-fil online Klicka Arkiv > Create PDF ONline

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade redan skapade .pdf som behövde skrivas ut, men det fann inget "skriv ut" någonstans.

 

Men det ordnade sej, jag hade installerat en Adobe Reader APP och den fick jag inget skriv-förslag på (bara visa), fast med Adobe Reader XI såg allt ut som vanligt och Utskrift fanns där den brukar.

Tack, Flyfisherman!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Vad bra att det löste sig. :)

 

Men det ordnade sej, jag hade installerat en Adobe Reader APP och den fick jag inget skriv-förslag på (bara visa),

Fast den Appen i Windows 8 Start är väl inte Adobes? Det är nog Microsoft Reader APP (heter Läsare på svenska) och den har sina begränsningar.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att appen heter Adobe Reader?!

Den har i alla fall stora begränsningar (och är nu avinstallerad), precis som den förinstallerade Läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Aha Ok. Ja Appar kan vara bra, men oftast är ju dessa relativt små och klarar inte några avancerade saker.

Men visst kan en PDF Reader APP vara bra om man bara vill kunna läsa en pdf-fil lite enkelt i Windows 8 Start.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
pc_for_dummies

Har aldrig med om så onödigt invecklat OS!

 

Som frågan lyder ; Har .pdf som behöver skrivas ut med ingenstans är det som i Windows 7 där alternativet print finns/kan högerklickas/hittas i Adobe Reader. Inte heller finns det i Windows egna program.

 

Hur gör man?

 

 

Ett kommando som fungerar i nästan alla Windowsprogram är CTRL+P, det fungerar även för Win8:as inbyggda PDF-läsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

 

Ett kommando som fungerar i nästan alla Windowsprogram är CTRL+P, det fungerar även för Win8:as inbyggda PDF-läsare.

Tack som attan för detta! Äntligen kunde jag skriva ut sj-biljetterna utan att hiva ut laptopen genom fönstret av frustration. (varför kan man inte bara få högerklicka och välja "skriv ut")  TACK för din hjälp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...