Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skriv ut eller spara som pdf?


Jakob Nanneson

Rekommendera Poster

Jakob Nanneson

Hur gör jag för att på enklaste sätt kunna skriva ut eller spara en fil som pdf, från Word? Jag behöver köpa in en programvara till kund. Tacksam för er hjälp! /jakob.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Acrobat erbjuder sådana produkter. Använder Acrobat professional på jobbet IBLAND måste jag poängtera, men det är fullt möjligt att spara worddokument som PDF med detta program. Det blir som integrerat i office.

 

Milla

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakob Nanneson

Min uppfattning är att man inte behöver ha Acrobat för att göra detta. På Mac kan man t ex göra det direkt, finns det ingen motsvarighet för PC? Acrobat kostar ju en del och har funktioner som vi i så fall inte kommer använda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pdf 995 är gratis och funkar jättebra! Finns bl.a. på PC för Alla CD:n.

Kom ihåg bara att programmet ligger som en skrivare, så att när du skall skriva ut som pdf, välj "skriv ut som pdf 995"! Praktiskt att ha när man är ute och surfar och vill spara in en sida som den är. Sen kan du öppna den med gratisversionen av Adobe Reader.

 

Lycka Till!

 

Klara

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välj Acrobat 7.0 Standard istället för Pro så kommer du undan med halva priset. Tror jag gav 1.800 kr + moms senast jag köpte den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Okej, så man behöver alltså inte ha Word 2007 med tillägg för att kunna spara i PDF?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Word 2007 med Sp2 har stöd för att direkt spara till PDF. Inget tillägg behövs.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du SP2 till Word 2007? Har XP med SP3 om det är det du menar, har dock inte kört Windows/Microsoft Update sen jag installera Office 2007 utan hämtade bara tillägget för att kunna spara som PDF.. ^^

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SP2 till Word/Office 2007, ja. I det ingår möjlighet att spara fil som PDF.

 

Och nej, det finns ingen anledning till att inte ladda hem SP2.

 

Vill du skriva till PDF med andra program är dock en skrivaremulator som PDF 995 ett alternativ.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 years later...

Hur gör jag för att på enklaste sätt kunna skriva ut eller spara en fil som pdf, från Word? Jag behöver köpa in en programvara till kund. Tacksam för er hjälp! /jakob.

Som Monshi redan sagt finns i alla Microsoft Office Word versioner fr.o,m 2007 att direkt spara ett dokument till PDF.

Således behövs inget 3:e parts program för detta - som i vissa fall inte ens uppfyller vissa pdf-standarder och att vissa fonter inte följer med.

 

Vill du skriva till PDF med andra program är dock en skrivaremulator som PDF 995 ett alternativ.

Ja det är alldeles riktigt och kan användas om du inte har en Microsoft utgåva av 2007 eller senare som klarar av det jag skrev ovan.

Då väljer man istället att *Skriv ut som pdf' i sin utskrift meny.

Mvh

 

Ps. Oj jag missade tydligen att det var en gammal tråd, hehe... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...